יום שני, 6 במאי 2013

משחקי רשת - איך "נלכדתי"


היעד העיקרי והחשוב מכל במשחקי מחשב הוא הוא הנאת השחקן (פ. סווטסטר ופ. וויט. 2005). אם השחקנים לא נהנים מהמשחק, הם לא ישחקו אותו.
עפ' סווסטר וויט, ישנם שלושה היבטים ליעילותו של משחק: ממשק -שליטה במשחק ותצוגה, מכניזם – אינטראקציה עם עולם המשחק; והמשחק עצמו- בעיות ואתגרים.
 קיימים כמה קרטריונים להערכת הנאת השחקן ממשחקי הרשת המבוססים על המרכיבים שלהלן:
ריכוז- משחקים אמורים לעורר ריכוז ועל השחקן להיות מרוכז במשחק, אתגר- משחקים צריכים להיות מאתגרים במידה נאותה ומותאמים לרמת מיומנות השחקן, מיומנויות השחקן- משחקים חייבים לתמוך בהתפתחות המיומנות של השחקן ושליטתו במשחק, שליטה- השחקנים חייבים להרגיש תחושת שליטה על פעולותיהם במשחק, משוב- על השחקנים לקבל משוב ראוי בתזמון הנכון, אינטראקציה חברתית- משחקים אמורים לתמוך וליצור הזדמנויות לאינטראקציה חברתית. אוחזר מתוך : http://cgit.nutn.edu.tw:8080/cgit/PaperDL/HGC_120223075158.PDF
כחלק מלימודיי, אני משתתפת בקורס "משחקי רשת". בקורס זה אני נחשפת לסוגים שונים של משחקי רשת ברמות שונות של מורכבות החל ממשחקי דפדפן ועד משחקי אסטרטגיה המשלבים גרפיקה תלת מימדית בעולמות וירטואלים. למרות שמעולם לא שחקתי משחקי רשת וחששתי מקורס זה בהתחלה, אני מוצאת עצמי מרותקת, ממש כמו נערה, ממגוון האפשרויות האין סופי שעולם וירטואלי זה מציע. אני מוצאת, מלבד ההנאה הצרופה, שאני מתקרבת מבחינה זו לעולמם של תלמידיי וילדיי הפרטיים. לאחרונה ישנם רגעים בהם אני משתתפת בחוויותיהם ואף לוקחת חלק פעיל בשיח המתנהל סביב משחק רשת זה או אחר. שיח זה לעיתים מעורר את השתאותם ואף את הערצתם של תלמידיי משום שמבחינתם, לימור- המורה לאנגלית, מדברת בשפתם וקרובה לעולמם.
בבית, ילדיי מעדכנים אותי בחידושים הדינאמיים שמעוררים בי סקרנות רבה לצד חשש מלמידת יישומים חדשים.  למדתי שלמרות החשש הראשוני, אני לומדת להנות, להתחבר ולעיתים אף "לשכוח עצמי" שעות רבות בעולם הווירטואלי. לפתע, אני משחקת תוך כדי המתנה בתור לבנק או לקופ"ח ומתנתקת מהעולם לרגעים, ממש כמו הילדים.
בשיעור האחרון בקורס "משחקי רשת", בניתי פרופיל פסיכולוגי של שחקן רשת לעצמי עפ' שאלון און ליין בקישור המצורף :
פרופיל זה מתאר את האופן בו אני משחקת משחקי רשת ורמת ההתבטאות המקסימאלית שלי במשחקים אלו.
על פי התוצאות אני שחקנית הישגית, הכוונה לשחקנית שמשווה עצמי באופן קבוע, לא רק לאחרים אלא גם ביחס לעצמי. אני נהנית בהגדרת יעדים אישיים, לעמוד ביעדים אלה תוך שיקוף מתמיד של הצלחות קודמות- זאת על מנת לכבוש יעדים חדשים.
עפ' הפרופיל הפסיכולוגי, כשחקנית רשת, אני נוטה לקבל ציון גבוה, לנחול ניצחונות לרוב ואני כמובן אוהבת שמבחינים בכך ויש הכרה נרחבת להצלחות אלה. 
עוד נאמר כי העובדה שאני משיגה יותר מאחרים גורמת לי עונג רב.

לאחר עיון ב"תובנות"  מרנינות אלה אני חשה שאכן הפרופיל מתאר אותי בצורה מעניינת והדבר גרם לי להרהר בעובדות ולהשליכן לתחומי החיים שמחוץ למשחק- לתפקודי היומיומי בחיים האמיתיים...

 האם באמת אני בעלת תכונות אלה ביום יום?? מעניין יהיה לחקור זאת פה מעל דפי הבלוג.... 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה